Wednesday, March 14, 2007

Sjukdag, på riktigt!

>.<

Fast idag så har jag faktiskt mått skit på riktigt. Jag har inte bara ljugit för att kunna ligga hemma och stirra upp i taket, idag hade jag ett äkta skyll!

Imorse när jag vaknade så kände jag att jag hade så jävla ont i huvudet och typ febervärk i hela kroppen. Min första tanke var att om jag nu blir skitsjuk så kommer det väldigt olägligt. Jag har helt enkelt inte tid att ligga med feberfrossa en vecka. Jag måste få saker gjorda snart. Min andra tanke var att jag fan inte har tänkt ringa till bittra jävla Siv för att sjukanmäla mig. Övervägde att stanna hemma, men ville inte få ännu mer olovlig frånvaro, och sen hade jag ju bil också, så jag orkade mig iväg till skolan ändå. Där så skulle vi lyssna på Umeå Universitet, Luleå Universitet och försvarsmakten hela förmiddagen. INTE SUGEN! Pallade mig bara igenom första passet när äckligt tråkiga människor från LTU stod och pratade om hur fin deras skola är. Nej, den är inte fin, den är skabb! Jag ville bara höra från Umeå. Det är den enda vettiga skolan, de känns mkt mer seriösa. Och sen, varför fick LTU vara i aulan hela dagen och få ett eget, obligatoriskt, pass med alla treor? Jo, för att SYO:n Maud är så jävla Luleå kåt så att det finns inte. Hon vill seriöst gå på den skolan, och sen när hon inser att det är försent för henne att omutbilda sig och skaffa ett riktigt jobb så försöker hon tvinga eleverna på Sandbacka att gå där istället. Men Maud, vi vill inte det. Snälla, sluta tjata!

Åkte hem från skolan efter att jag sagt till Wirre att jag inte pallade en hel skoldag. Hemma hos Christian så hittade jag honom fortfarande sovandes, myyys! Så jag kröp ner under täcket med honom och somnade om en sväng, och kollade på lite film. Sen gick vi upp och fikade mackor, för att sen direkt åka till Greya. :) Sen åkte vi till varuhuset, för att vi inte hade ngt alls för oss, träffade Johan där och sen drog vi till Brittgården för att kolla på utställningen en gång till.

Jag har fortfarande ångest som fan, konstigt i halsen, ont i huvudet och ben som inte bär mig. Men annars så känns nästan allt helt okej för en gångs skull. Hoppas bara att det håller i sig en stund nu.

(Vill ha lax och vitlöksdressing till middag, men det skiter sig nog)

2 comments:

Fia said...
This comment has been removed by the author.
Fia said...

vad skönt det lät att krypa ner hos någon som sover, ååååh. vill också ^^ någon gosig, och varm, och söt, helst sötast.. typ John <3 mwhiihihi
Btw, hoppas att du blir bättre! Det finns inget roligt med att vara sjuk! :/ Håller tummarna och allt ^_^