Friday, March 23, 2007

Hej! Ge mig pengar!! >.<

Det blev som sagt en sväng till cdon. Eftersom det enda jag hittade med Filip och Fredrik var 2:a säsongen av High Chaparall (som var onödigt dyr) och de två böcker de skrivit (som jag redan har och läst ungefär en miljon ggr) så blev det inget. Fastnade däremot i bokrean och bestämde mig för att försöka flörta till mig lite pengar av mamma och pappa för att köpa fyra böcker.
  • Moore, Michael - Will they ever trust us again?
  • Sartre, Jean-Paul - Äcklet
  • Hilton, Johan - No tears for queers
  • Schlosser, Eric - Fast food nation

Känns som om jag egenligen är alldeles för intresserad av amerikansk kultur. Har läst Michael Moores bok "Dude, where's my country" lite för många gånger för att det ska vara häftigt, och jag snodde en McDonalds bok på bibblan. Har inte haft tid att läsa den på riktigt, så kommer nog att smyga tillbaks den eftersom jag aldrig kommer att ta mig tid (den är typ 800 s lång). Äcklet är mest för att wirre tjatat om den massa, och det känns som min plikt som samhällare att läsa den (och för 19:- så kan jag köpa i princip vad skit som helst).

Bloggar egentligen bara för att få tiden att gå. Jag håller på att ladda hem den "nya" (vet inte hur länge den varit ute) Fall Out Boy skivan. Jag vet att jag har sagt att jag inte tycker om dem längre, men herregud. Jag har inte ens lyssnat på skivan, så det känns som om jag måste ge den åtminstonde en chans. Återkommer senare med åsikt.

No comments: