Tuesday, April 8, 2008

Jag borde sova. Men jag känner inte för det. Är inte speciellt trött faktiskt, mest bitter bara. Men då är det väl som vanligt då. ...Gud, vilken gnällig blogg det här har blivit. Men jag kan inte hjälpa det.

Beställde böcker idag. Trots min tighta budget. Tänkte att jag måste ha till tåget! Bråkar fortfarande med Äcklet, borde egentligen ta mig igenom den innan jag börjar med ngt annat. Men jag känner att jag skulle haft en smidigare övergång, gick direkt från jPod till Äcklet. Det är inte det att den är dålig, eller ens speciellt tung. Det är bara det att jag har lite svårt för att känna ngt behov av att plocka upp den och faktiskt läsa.

Har börjat med en ny grej i veckan förresten. Man blir lätt riktigt trött i huvudet av flera timmars musiklyssnande nonstop, så istället lyssnar jag på p3 dokumentär när jag går där och drar moppen hela dagarna. Sen känns det som om man blir lite allmänbildad också. Som i måndags till exempel, hann med två avsnitt. Ett om Lidingöligan och ett annat om JAS-projektet. Idag lyssnade jag på ett om Bordellhärvan och Geijeraffären. Men det stör mig dock lite grann att bli så nördig. Nu känner jag att jag måste köpa Leif GWs bok Grisfesten. Trots att det är en deckare, och trots att jag senast ikväll berättade hur svårt jag har för den genren. Men den är tydligen baserad på hela Geijeraffären, och nu när jag halvt är insatt i det (man blir det efter 1½ timma) så vill jag läsa vad han skrev då.

Har ett nytt Skinsavsnitt liggandes på datorn. Lite plågsamt att hålla sig från att slå på det nu. Men då är jag tvungen att stanna uppe minst 45 min till, och jag brukar inte kunna somna direkt efter ett nytt Skins heller. Det är för bra helt enkelt, man måste ligga vaken och reflektera lite över det innan man kan sova. Det får bli en bok istället. (Oh Gosh, såå jävla längesen jag läste innan jag skulle somna. Jag är en slav under iPoden och datorn.) Men jag ska försöka skärpa mig med det där. Känns som att man sover sämre?
..det blir dock inte Äcklet. Ska följa Lottens råd och läsa lite ur den varje dag, samtidigt som jag läser en annan bok. Den känns mindre hopplös på det viset.

Sen bara som en lite parentes längst ner såhär... Jag visste inte att oomkullrunkelig var ett riktigt ord, utan snarare ngt som Afasi hittat på för att det passade in i beaten. Men när jag läste det i Äcklet så kände jag att jag var tvungen att googla:

Oomkullrunkelig (adjektiv)
Påstående som inte kan bestridas eller motbevisas. “Han har en oomkullrunkelig logik.”

Så så var det alltså med det

1 comment:

Lotta Olovsson said...

HAHA är det ett ord for real!??? men lol