Wednesday, October 31, 2007

Började prata med mamma idag vid matbordet om hon inte visste av ngn gammal analog kamera jag kunde få leka lite med. Hon sa att pappa hade ärvt en kamera av ngn släkting till honom. Men hon visste inte vad det var för ngt. (Fast då fick jag iofs förklara för henne vad skillnaden mellan analogt och digitalt var, så ska väl inte kräva för mkt av henne). Hur som så var det en asfresh systemkamera med två objektiv. Ett vanligt fast 50mm och ett 70-150mm (om jag inte missminner mig). Men det bästa var ändå att det låg en extern blixt i kameraväskan också :D Pepppp!

Hoppas bara att den funkar nu. Men det borde den göra. Tydligen så var han som haft den jätteintresserad av kameror, och han hade bara hunnit ha den ett par år innan han dog. Sen gäller det bara att få pengar till film. Men sen är jag good to go, antar jag :)

1 comment:

Lotta Olovsson said...

vad roligt om du börjar fota och framkalla med den där... typ festbilder. ^^