Sunday, October 14, 2007

Malå är tråk

Längtar så sjukt mkt till helgen nu. Fick ett sms av Lotta ngngång i natt. Jag saknar att festa med de bästa. Har bokat plats hemma hos Jonse i helgen också :) Fett kul. Får se om jag tar bilen eller bussen.

Rolig grej föresten. När jag berättade för folk nere i Frankrike att jag pluggat i Arvidsjaur i två år, så trodde en kille att det var där ishotellet fanns. Pinsamt obildade stockholmare är, haha.

Jag velar fortfarande gällande blixten eller inte. Det blir ändå ungefär 4000 pix. Känns lite saftigt... men sen står det ju Nikon på den också xD. Eftersom att jag ska ner till Uddevalla/Gbg så blir det att hålla lite i pengarna. Men tågbiljetten är inte alls dyr, och Belinda har lovat mig att det inte blir så mkt shopping. Så jag kanske kan få ihop det iaf. Imorgon sticker jag iaf till banken och växlar in mina euros. Ska till arb. förmedlingen också. Suck, det blir en vuxendag imorgon alltså. Men det får bli efter matten... som jag tror är vid typ 9.00 eller ngt liknande.

Nu börjar mamma tjata på mig här att jag ska tvätta, äta frukost och klä på mig. Det är ju söndag. Då är det okej att sitta i mjukiskläder hela dagen. ...Föresten, det blir stuvade makaroner och falukorv till middag idag. Känns helt underbart. Är så less på det franska köket med kött som det droppar blod från, fisk som BARA smakar citron, baguetter och grismage (jag åt det INTE). Gött med lite svensk husmankost!



Pelle Carlberg - In a nutshell
The Hives - The black and white album
Hot hot heat - Happiness Ltd.
Babyshambles - Shotter's nation

2 comments:

Lotta Olovsson said...

omg grismage. läskigt! men kul att du längtar efter mackisar. själv spyr jag på dem snart

har hört att nästa helg kanske blir lugn. men fan.. vi får styra upp ngt ^^

Unknown said...

Jag har hört att köttet i frankrike inte är så välstekt. Min Papa åt tartar-biff (eller hur fn det nu stavas?) och det var i princip ostekt köttfärs. Mmm yummie! Grismagen låter också jävligt mysko.

Fan vad nice det ska bli i helgen och skönt att jag är ledig. Jennifer kommer nog också sova hos mig så ni får trängas lite i bäddsoffan. Men den är för 2 så det blir väl kanske inte så mycket trängsel egentligen.

Iaf längtar jag som fasiken efter fest. Och om det inte är så många ute på krogen får väl vi festa själva, blir ju lika kul det. Om inte roligare.