Monday, August 6, 2007

Fyra små dagar kvar... om man inte räknar idag.

Okej, nu står jag här i gruvan och postar igen.

Nu har jag bara fyra dagar kvar av det här jobbet (om man inte räknar idag). Sen så går dagarna vädligt fort här nere, har typ inget att göra. Som idag till exempel (eller, alla dagar ser likadana ut). Det börjar med att man åker ner på 880 och städar mek-matsalen, el-matsalen och toaletten. Sen ska man ner på 1130 (uttalas elva-trettio), torka borden där, städa toan och vänta på att gubbarna ätit klart. Sen ska man ta golvet. Sen ner på 1104 (samma sak där; elva-nollfyra) och ta matsalen och toan där. Sen är man färdig. Det är liksom en 8 timmars arbetsdag. Här nere på 1130 blir det rätt mkt vänt. Om en timme kommer gubbarna att börja ramla in för att äta, och tills dess så har jag inget alls för mig. Men vet inte riktigt hur det blir nu när vi ska äta föresten. Har jag tur så är det inga bergarbetare ute på förmiddagspasset i veckan, då får jag äta ensam. För det är lite som dagis här, eller kanske inte dagis, mellanstadiet mer. Folk har liksom bestämda platser som de alltid sitter vid, och kommer det då ngn ny så blir stämningen lite lagom besvärlig och så där. Jag är liksom den nya som kommer att bryta bordsplaceringarna idag. Så jag HOPPAS att det inte kommer hit ngn. ...Men lite trist att äta ensam måste jag erkänna.

När jag ska upp kring 12.30 så måste jag förbi tankstället och försöka klura ut hur pumparna funkar. Suck! Börjar få dåligt med diesel i bilen och vill bra gärna inte få soppatorsk i underjorden. Men då är det ju så att Ingela bara lärde mig hur pumparna funkade på ett tankställe mkt längre ner i gruvan, och dit ner så ska jag aldrig. Sist jag försökte mig på tankstället högre upp så luktade jag diesel resten av dagen, inte så jävla kul!

På fredag måste jag städa bilen ordentligt också, så att Ingela inte märker att jag inte gjort det under hela semestern. Bilen är liksom hennes älskade. Hon är så stolt över hur ren och fin den alltid är. Hehe, förlåt Ingela!


Hm, tja. Eftersom att jag nu har... 55 min att döda så kan jag ju lika gärna skriva lite längre. Helgen var fett mysig. Hämtade som sagt Christian i fredags och sen dess har vi inte gjort speciellt mkt alls. Sett massa film typ. Linas kvällsbok föresten, så jävla pinsam den var! Hahah, ville gå och gömma mig flera gånger. xD Sen igår kollade vi på Världarnas Krig och Fligh 93 (Heter den så? Hur som så var det filmen om det där fjärde planet som aldrig kom fram 9/11). Men de filmerna såg vi bara för att de gick på + kanalerna.

Världarnas krig... Fan, fattar inget att Tom Cruise är död? Varför fortsätter folk att anställa honom? Jag blir så jävla less. Filmen var rikigt jävla snyggt filmad, men inte alls speciellt bra. Bara så att alla vet, det är inte värt att kolla på den. Den andra däremot, Flight 93. Jag grät! Den var så himla fin!

Äh, nu ger jag upp. Får kolla på Aftonbladet eller ngt de resterande 50 minuterna >.<

No comments: