Tuesday, July 31, 2007

Yran -07

Kände att en mer ordentlig post om Yran var på sin plats. Alltså;

TORSDAG

Kom till Östersund i torsdags, hängde runt lite. Träffade Lisa, sprang massa ärenden. Parkerade bilen, krånglade oss till campingen (skitlätt, bara en raksträcka liksom). Hade för lite pengar för att checka in, Lisa fick rädda oss. Medan vi väntade satt vi och lyssnade på TTA och kändes oss lagom jävla skitpeppade på helgen. Erik sprättade en öl. Efter att han druckit ölen groggade jag i burken och blev, om möjligt, ännu mer pepp. Lisa kom tillbaks med en hundring i handen och vi fick oss in. Slog upp tältet. Missade första 20 minuterna av Salem, men det var bra ändå. Campade framför scenen tills det att Säkert! äntrade den. Hade världens bästa platser i typ 20 min, sen vände jag mig om och såg världens minsta tjej som såg ut att älska Säkert! Sa åt henne att ta min plats, hon blev skitlycklig. Jag kände mig rätt nöjd med mig själv. Löpningsmarsch till badhusparken. Väntade typ 5 min, sen kom Danne och Kihlen upp på scen. Sigh, pojkarna ÄR snygga ;D Stod där i typ 25 min, sen pallade jag inte mer. Folk var GALNA! Satte mig vid stängslet en bit bort och lyssnade istället. Gick till tältet. Gick tillbaks till området kring 00.00, Lasse skulle spela 01.00 . Sen avslutar jag torsdagsrapporten här. Resten är för fint för allmän beskådning.

(Bilden är inte från Yran, den är från Debaser)



FREDAG

Tacos hos Charlotte ^^ LAAKSO PÅ TUTTIFRUTTI! Crap, vad det var bra. Träffade en skittrevlig tjej vid staketet. Jessica hette hon, kom från Sundsvall. Hon hade åkt upp bara för Laaksos skull. Efter spelningen sålde de skivor och påsar. Jag hade hundra spänn. Skivan kostade 160:- Fick 40 spänn av Jessica, tänkte att det kanske skulle räcka till ngn av de äldre skivorna. Sprang fram till killen som sålde prylarna och frågade vad jag fick för 140 kr. -"Tjaaa... du kan få den nyaste skivan.... sen kan du, jo sen kan du få en sån här tygpåse också." Wohoo, värsta kapet liksom! Gick till tältet och bytte kläder. Det hade regnat fett mkt! Sen gick jag till Zig-Zag tältet, Ingenting skulle spela. Kollade några låtar (gud vad bra de var). Gick tillbaks till tälet, för att sova en sväng. Sen kom jag på att Hives skulle spela idag. Men jag var blöt, kall och trött. Sen har jag sett dem förr. Så jag ställde klockan på 01.25, vände på mig och somnade om. När klockan ringde kastade jag mig upp, sprang till Zig-Zag, hittade en plats vid staketet (faktiskt bredvid Lillian, lite förvånande att hitta en fd. Sp3are). Sen stod vi där och väntade ivrigt på Henning Fürst och Eric Berglund. När de äntligen kom ut, ganska fulla, och möjligtvis lite höga, var lyckan total! De mimade lite halvhjärtat till den första låten, men gav upp rätt fort och och posade istället bara för fotograferna. Plötslig skriker Eric, "Fan, vilken jävla show va" i micken innan han kastar den scengolvet och ler lite för att skivan just hackade. Det gjorde den rätt mkt föresten, men det kändes bara lite som: "Shit, det här är verkligen TTA live!".

(Bilden kommer från Arvika)

LÖRDAG

Tja, jag ska fatta mig kort. FEST SOM FAAAN! ..sen spelade Timo där ngngång också. Men helt ärlig så gjorde han mig besviken. INTE på musiken, missförstå mig rätt nu. Spelningen var helt helt HELT underbar. Men sen, efter konserten. Erik grät hjärtat ur sig, kramade honom och berättade hur mkt han betydde. Han fick svaret: "Tack, men vänta bara till den 29 augusti. Då kommer jag att betyda ännu mer". Jag kände bara; Jävla bög! Hur fan kan du promota din skiva nu? Ett "Tack, det uppskattar jag verkligen" skulle kanske vara på sin plats? Sen så överreagerar jag säkert bara, och så har Lasse säkert förstört mig. Jag dissade Timo och snackade massa med hans keyboardist istället, han var trevligare. Sen var det inga som hängde på honom heller.


(Den här däremot, det är Yran rak igenom)



En rätt lyckad helg alltså :) Men det hände rätt så mkt mer, men pallar inte att skriva allt x)

(Nej, jag hatar inte Timo. Men just i det ögonblicket så gjorde jag det.. lite iaf)

1 comment:

tyjftyjftykfyul said...

"Resten är för fint för allmän beskådning."
Så sant, så sant. Det var nog en av de bästa, ja kanske den bästa stunden i mitt liv.

"Tack, men vänta bara till den 29 augusti. Då kommer jag att betyda ännu mer"

Fan, nu kom jag ju ihåg att ha sa det! Minns hur jäkla häpen jag kände mig. Liksom... va riktigt säger du människa? :O
Då tycker jag mer om det Lasse sa. Han sa något i stil med: "Det glädjer mig djupt att höra. Det är därför jag gör det jag gör. För att sprida glädje och hjälpa människor som har det svårt. Och snälla du, skriv till mig. Jag lovar att jag svarar, Erik" liksom... aaaah. Han var så sjukt snäll ju!

Älskar det Laakso sa när tåget skulle passer ^^,