Tuesday, January 15, 2008

Kollade nyss på ett gammalt avsnitt av Outsiders, från förra säsongen om jag inte missminner mig. Det handlade om stora kvinnor som är nöjda med hur de ser ut och känner sig sexiga. (Fråga mig inte varför jag valde just det avsnittet, men i brist på annan sysselsättning så fick det bli så.)

I alla fall så handlade det lite om så kallade Fat Admirers också. Jag blev så jävla äcklad. Inte direkt för att de tänder på skittjocka kvinnor, utan för att det är så okej! Herregud, missförstå mig inte nu. Det jag menar är att en av dem hade startat en klubb i Stockholm som han kallade för "Stor och Vacker". Alla var iofs välkommna men tanken var att det skulle vara en klubb främst för stora kvinnor och för männen som tänder på dem. Är inte det lite sjukt då? Vad skulle folk säga om någon startade en klubb som främst riktade sig till kvinnor med stora bröst, eller brunetter, eller vad som helst, med syftet att samla kvinnor med speciella attribut som män tänder på. Varför palla nischa in sig? Sorgligt att vi lever på 2000-talet och har sådana ideal att inte alla kan samlas på ett ställe för att folk ser ner på varandra så jävligt!

Haha, jo, jag borde kanske läsa en bok och reflektera över den istället för att slösa tid på sånt här. Men stör mig bara på att eftersom stora kvinnor "normalt" (hemskt att skriva så, jag veet) har dåligt självförtroende så blir det plötsligt helt okej att starta en klubb för människor som tänder på dem. Antagligen för att folk "tycker synd" om dem och tänker att det är väl gulligt att någon tänker på dem ibland också. Men de fattar ju inte att de blir utnyttjade och objektifierade (är det ett ord?) på samma sätt som t ex tjejer med stora bröst blir.

Men det kanske bara är jag som är överdrivet fördomsfull? Eller så är jag bara så jäkla insnöad på det "normala" så att jag inte kan acceptera något sånt här?

1 comment:

Anonymous said...

Jag tror att du är insnöad! och måste ha mer youtube-kultur ^^

Vaför vara upprörd över sånt här:
http://www.youtube.com/watch?v=dLSnZjLPor8&NR=1

När det finns sånt här:
http://www.youtube.com/watch?v=JARF7q2S6ns


.. sen får du den här på köpet.
http://www.youtube.com/watch?v=iE5Zytj45fI
(den är bara sötast! :D)