Tuesday, June 19, 2007

Usch då....

Jobbet alltså; OMG! Jag säger då det, jag skulle aldrig palla vara städerska for real. Jag fattar inte hur Ann-Charlotte och Hillka kan vara så jäkla glada och trevliga hela tiden. Om jag var tvungen att jobba där JÄMT så skulle jag hinna bli en bitter jävla kärring efter typ 2 mån.

Det tär på en att stiga upp så jävla tidigt. Jag kom hem 14.35 idag, och däckade. Sov till och från fram till kl 17, sen var ju liksom dagen slut (måste helst somna innan kl 22.00 om jag ska palla). Det är jävligt trist faktiskt. Inte bara missar man allt roligt (ingen yra för mig -07), utan man missar ju de vanliga dagarna också, just för att man är så seg hela tiden. Jag hoppas att det bara är nu i början innan man vant sig det ska vara så jäkla jobbigt... Det enda som höll mig alert idag var tanken på mig och Belinda på trästock. Fy fan vad kul vi kommer att ha! :)

Jobbar tillsammans med en skittrevlig tjej som heter Helen(a?), haha så stor koll har visst jag. Hur som, när jag först såg henne kunde jag sätta hela min lön på att hon inte var en dag över 20. Sen under fikat berättade hon om sina två barn... det krävdes mkt av mig för att jag inte skulle rycka till av förvåning. Efter lite skvaller om henne med mamma så kom det fram att hon är Eriks fru. Haha, min förra gympalärare liksom, kul tyckte jag. ...För alla som fortfarande undrar/bryr sig så kan jag säga att hon är 31 :O


Sugen på objektiv. Trollade fram lite pengar imorse, som jag inte visste att jag hade. Vuxenmaria säger till mig att jag måste köpa aktieobligationer av dem, för att sist jag gjorde det fick jag dubbelt så mkt tillbaks och kunde köpa D80:n. Meen, då är det ju det att pengarna är låsta i minst ett år (kanske längre, jag har ingen koll). Jag vill ha objektivet NU! Ska prata lite med mami. Kanske kan ta lite av de pengarna, och sen lägga typ 2000:- eller ngt från lönen så att jag ändå har råd med obligationerna... För jag vill ha det ! (objektivet alltså, inte obligationerna)

1 comment:

tyjftyjftykfyul said...

Okej, måste fråga en sak nu, bara för att reda ut det hela... jag vet, jag är lite tjatig och jag vill verkligen inte få dig att känna dig stressad eller deppad på något sätt... Men hur blir det med yran, har du hunnit fråga om du får ta ledigt? Tänkte bara så att jag eventuellt hinner se ifall jag tar mig på någon av de andra festivalerna... Fan om jag inte får fara på trästock... då blir det ju typ inget i sommar >_<
Men jag ska banne mig på Trästock om jag så måste be hela min släkt om ursäkt med ett 15min långt tal eller nått...