Monday, June 25, 2007

Jobb

Jag är gruvarbetare for real nu! Eller, kände mig iaf så idag. Fast inte tidigt imorse när jag virrade omkring i overallen och mina converse och kände mig lagom n00big. xD Fast hittade tillslut Ingela, som jag skulle följa med hela dagen (som jag förövrigt älskar nu), och Barbro. Fick mig ett par stövlar, ett gruvbälte, en hjälm och en sån lampa som man sätter på hjälmen xD. Först DÅ blev jag gruvarbetare på riktigt ^^

Sen hade jag då sett framför mig hur vi skulle köra neråt i typ max 5 min i gruvan. Efter 15 började jag fråga om vi inte var nere snart. Fick svaret att vi inte ens var halvvägs. Sen liksom; hur FAN ska jag kunna köra ner själv. Jag skulle svänga fel direkt! Gosh, vilse i underjorden... nej tack!

Ja, Ingela då. She's my kind of person xD Haha, men helt ärligt. Vi latar oss jättemkt, och det är helt okej :D Fikade 30 min imorse, tog en lunchrast på 1½ timma, fikade 30 min innan vi skulle upp ur gruvan vid 13.00, tog en till kopp kaffe (läs choklad) när vi kommit upp. Frågade Ingela vad det var vi väntade på; "Hehe... på att klockan ska bli 13.30 så vi får gå hem." I like :D

Jag vill inte att hon ska gå på semester om två veckor, hon är den häftigaste arb. kamrat jag haft i mitt hittils inte så långa arb. liv :P hihi

1 comment:

Lotta Olovsson said...

gruvarbetare, lite otippat kanske :)