Saturday, May 26, 2007

Världens konstigaste dröm...

Jag sov helt sjuk bra inatt, och helt sjukt länge. Somnade kring 22.00 (på en fredag !!!!1) och vaknade vid 10 ^^, Drömde sjukt mkt hela natten också.

Började med att jag och Christian skulle gå(!) till Östersund, men jag visste en genväg.. Så det var bara några mil genom en skog. I skogen så jag veersta monstret. Han var gjord av typ ensilage, fast orange... sen stönade han obehagligt också. Så jag blev skiträdd och skulle gömma mig. Christian täckte över mig med gräs så att jag inte alls syntes.

Sen kom vi till en Frasses, fast mitt i skogen liksom. Killen (gubben) i kassan var skitäcklig. Han hade nästan inga kläder på sig, bara tighta, vita, smutsiga kallingar. Jag visste inte riktigt vad jag ville ha (eller, jag visste att jag ville ha ett skrovmål och 2 smältost), men jag vågade inte säga det till honom. Jag fick strips medan jag funderade, men de var äckliga eftersom jag inte hade ngn smältost. Sen blev klockan över midnatt och de stängde, så jag kunde inte få ngn mat längre.

Vännergänget kom in, och jag blev jätterädd. Eftersom att Ross var kär i mig så skulle han bli skitförbannad om han såg Christian krama mig. Så jag ville inte att Ross skulle se det för då skulle han bara slå honom xD

Sen skulle jag och några till fly ngnstans (bland annat Jennifer och hennes lillasyster, Hannah). Men Hannah skrek hela tiden så vi kunde inte borsta hennes tänder. Hur som, när vi väl skulle få oss iväg så fick jag mig inte in i bilen. Den var alldeles för nära parkerad en annan bil, och riktigt så smal är jag inte så att jag skulle kunna klämma mig igenom den smala, smala springan som blev av bildörren. Men vi fick oss iaf iväg, men då satt vi på ett tåg (drömmar är jävligt ologiska)

Sen kom vi fram till ngt ställe, antog att det var ngn friluftsdag eller liknade för jättemånga från skolan var där och Camilla och Inger. Mötte John och Fia också. Det hade just varit en trafikolycka när vi kom dit, en singelolycka. Det var en vinröd bil som hade vält eller ngt. Flickan som körde var bara 12-13 år, och i passagerar sätet hade hon en 1-2 åring med sig. Efteråt när ambulansen och räddningstjänsten hade åkt iväg så gick jag dit för att fota bilen (som skulle stå kvar där för evigt för att vara en tankeställare för alla trafikanter). När jag fotade in i bilen så blev det en liten punkt i sökaren som var censurerad (som de brukar ha i aftonbladet osv). Gick fram i bilen för att kolla. Då satt 2 åring kvar i framsätet. Helt tyst. Kameran ville helt enkelt skydda hennes identitet. Sött tyckte jag. Vet inte riktigt vad som hände med ungen sen, antar att hon fick hjälp.

Sen satt jag och John i en grässlätt och tittade på bilen (Det här är min favoritdel av hela drömmen). John hade köpt en liten liten apa. Ungefär 15cm hög, och den såg ut exaxt som en gorilla. Den var huur söt som helst. Men för att den inte skulle smita så hade han knytit ihop benen på den. Så nu sprang den som ett marsvin ^^, Han höll på att bygga en liten stuga till den. Sen smet den under den kraschade bilen, jag fick fånga den för att den inte skulle börja hata John. Han sa också att de på djuraffären hade rått honom att slå apan när den bråkade, men han skulle i allra längsta mån undvika det eftersom att den aldrig blev lite tillitsfull efter det (no shit?).


Sen var det lite med också, men pallar inte att skriva ner det. Känns som om det blev nog långt iaf! Jag ska sova länge fler gånger har jag bestämt. Antagligen så funkade det eftersom jag bara sov 3timmar igår (satt uppe med min jävla konfliktlösning, men den är inlämnad nu iaf :D)

Mina byxor kom igår också, yay! De sitter skitbra, men det är ju ingen strech på dem, så det kommer att ta ett tag innan man gått in dem så att de är bekväma. Fick en scarf också. Massa Cheap-skallar, och sen står det "Över min döda kropp". Den är fiin, men lite liten bara. ^^,

1 comment:

Fia said...

hahaha... Stackars apan... som måste se ut som ett marsvin. haha.. ditt undermedvetna är konstigt! (peppa fest ikväll!!!!!)