Friday, May 18, 2007

Det var begravning idag. Skitjobbigt! Men samtidigt känns det lite som; hon var liksom färdig, hon hade levt sitt liv. Själv var hon helt inställd på att hon skulle dö snart, hon längtade lite efter det faktiskt, eftersom att hon var så trött och hade så ont i slutet. Men det är tomt utan henne ändå.

Mormor var sötast idag. Vi åkte till Johannisberg (stugan) efter begravningen och åt middag. Jag åt jättmycket och blev tokmätt (utfyllnad). Sen tänkte jag köra hem direkt efter maten. Palla sitta där till kl 21.00 utan ngt att göra. Då frågar pappa mormor: "Du, Maria tänkte köra hem nu. Vill du å..." och hon nästan skriker "JA". Haha, hon hade hemlängtan! ^^ , sötis.

Vi såg två älgar på vägen hem också.. eller, jag såg. Hon ser ju jättedåligt. Men de var stora iaf xD Sen satt hon bara och var jättesöt hela vägen hem. Vi pratade typ massor. Jag vill att hon ska leva tills jag dör. Men antar att det inte funkar så.

(Jag vill ha en riktigt bra macroobjektiv, bilden kunde blivit så mkt bättre!!Men, kanske bara jag som har blivit extremkräsen?)


Oh, föresten. Fick ju en prenumeration av FOTO av mami och papi för ett tag sen. Idag fick de fakturan. Pappa kom in på mitt rum och sa att de hade betalat för två år istället för bara ett ^^, Jag blev nöjd! :D Mina föräldrar är rätt okej ändå, ibland iaf :)

Nu är det enda jag vill att ngn loggar in på msn, jag är ensamast i världen. Hoppas på fest imorgon. Christian skulle ju ringa John för att kolla läget. Sa han inte att han skulle ringa mig sen? Hur som så var det typ läängesen. Borde ringa honom snart och höra vad som bestämdes. Det känns som om det kvittar för mig. Mysig grillkväll med Fia och John eller fest? Min spontana reaktion är ungefär: "Meh.."

Jag VILL ha ett riktigt grymt macroobjektiv! (Och en dykarlicens och en undervattenskamera, nya fototidningen inspirerar mig).

1 comment:

Fia said...

Hihi. Det kanske inte blev någon mysig grillkväll. Men om man stryker grill och skriver TP ist så kommmer man väl ganska nära :P lätt värt att göra om hursomhelst. Och hålla tummarna för liiiite bättre väder kanske. Och varmare?

Jag tycker bilden på rosorna blev jättefin! Kanske borde satsa på ett macroobjektiv, så att bilderna blir precis så bra som du vill ha dem? :)