Tuesday, May 11, 2010

Jag hade en bra dag, nu är den sämre igen.

Blev uttråkad och bestämde mig för att baka kanelbullar. Sagt och gjort! Hade kommit så långt så att jag hade rullat bullarna och lagt dem i formar, 48 st blev det. Sen, när första plåten nästan hade jäst klart och jag gjorde mig redo för att pensla dem och strö på lite strösocker så upptäcker jag att UGNEN INTE FUNKAR!!! Vafan liksom?! Spisen funkar hur bra som helst... men inte ugnen - varken den övre eller undre. Kom ihåg att jag någonstans någongång hört att det går att frysa in ogräddade jästa bullar/bröd/whatever så att man kan få nybakt varje morgon, så jag gjorde det. Fick möblera om i hela frysen för att få plats med allt. Hade inte plats att ställa in två plåtar, så fick stapla dem i burkar. Det leder säkert till att de som ligger underst blir fula och platta... men heller det än att vara tvungen att slänga dem. Jag ringer kvartersvärden first thing in the morning imorgon och skriker lite. Jag pallar inte leva utan ugn heller! Mamma sa att de kanske måste byta ut hela spisen nu. Det kan jag iofs gå med på om det inte tar så lång tid. Skulle vara fresh med en ny spis ju :)

I övrigt så gick praktiken i Holmsund skitbra idag. Handledaren är jättebra och vi ska ansvara för en 9:a och en 7:a. Jag tror att det kan bli bra.

Men, nu kan jag ju inte glädjas över att praktiken gick bra eftersom UGNEN INTE FUNKAR!!!

No comments: