Tuesday, January 2, 2007

Skolan dödar mig, trots att det är lov...

Sitter och pratar med Christian i telefon. Vill att papi ska skjutsa mig till Arvids på fredag så att vi kan mysa hela helgen :)

Blä, hela den här dagen har varit så jävla oproduktiv. Vaknade seent, typ vid 11, sen satte jag mig vid TV typ förevigt. Sen kände jag att jag borde plugga. Men nej, det blev att omorganisera om musiken på datorn i stället >.< ååh, varför liksom? Det är ju ändå bara ett skyll för att slippa göra viktiga saker som faktiskt räknas. Måste läsa "Existensialismen är en humanism" nu under lovet, som en del av Filosofi B. Fick den egentligen för Religion B, men jag tror inte att det var jätteviktigt att läsa den för det.. lät inte som det på wirre iaf, men han sa att om jag ska läsa Filosofi B så måste jag läsa den. Det var något om etik. Sen måste jag läsa massa sidor i Vad är filosofi?-boken. Sen måste jag läsa något om Semmelweis och hypotesprövning också. Vet inte riktigt om det är två ord sådär eller om det är Semmelweis hypotesprövning, men wirre hade satt ett komma emellan så jag antar att det är två olika saker. Sen den där jävla logiken! Hah, funderar på att betala krille för att ge mig privatlektioner ändå, så att jag åtminstonde klarar av det i a-kursen. :)

Sen har jag den där jävla moderna källkritiken! Men ska fan gå upp vid 8 imorgon, äta frukost och sen börja direkt med den! Så har jag den nog kanske klar till lunch, om jag riktigt ger mig fan på det och skiter i att logga in på msn. Sen har jag bestämt att jag ska göra klart Marxfrågorna som vi fick på religionen, så att det är helt klart när skolan början om igen. Men jag fattar inte att jag inte börjat med allt tidigare! Dålig planering kallas sånt, som vanligt då...
---
(Bilden föreställer förövrigt Ulrikas nya kisse. Jo, jag vet att nakenkatter kan kännas lite konstigt, men när man väl träffat en så märker man att de är huuur söta som helst. Det känns som att klappa en varm aprikos)

No comments: