Friday, August 6, 2010

Alltså vafan!

Känns det ok att Sverige är det land med näst flest våldtäkter i HELA VÄRLDEN?! Nej, det känns fan inte ok. Jag fattar fan inte vad det är för jävla fel på killar som gör sånt? Och jag fattar fan inte vad det är för fel på domstolarna som har sådana jävla fördomar och låter en massa killar gå fria och till och med få från skadestånd från staten eftersom att det är "en sådan kränkning" att bli anklagad för våldtäkt. Det är ett jävla skämt! Fy fan vad sånt här gör mig förbannad alltså!

(och jaa, jag inser att statistiken kan betyda att vi bara är duktigare på att anmäla i Sverige, men jag blir förbannad ändå!)

Alla borde läsa Katarina Wennstams böcker "Flickan och skulden" och "En riktigt våldtäktsman". För jag förstår verkligen inte varför det måste vara såhär, i Sverige, på 2000-talet!

1 comment:

Jennifer said...

Kan man hitta dessa böcker på ett vanligt bibliotek?