Tuesday, January 26, 2010

Åh, jag hatar den här kursen.. varför ska vi läsa nästan 300s till ett seminarium i en tråkig jävla bok och till tentan ska vi läsa 10s till i samma bok. Seminarium är ju så jävla waste of time! Sätt 300s till tentan istället så att det känns lite mer motiverande.

Hade två föreläsningar i måndags, helt useless. Jag visste inte att det var ok att plugga in en bok man inte själv skrivit i princip utantill och sen kalla det för sin egen föreläsning. Känns inte det som ngn slags upphovsrättsfråga? Sen är det inte så schysst att be oss läsa den boken. Jag tycker att jag redan hört allt som står i den!

Tråkig intervjustudie på ngn vecka, efter tentan förstås. Ja, just det, sa jag att vi ska ha typ varenda examinationsform som finns på ett universitet under den här kursen... för att de som är nya ska "få prova på". Om jag redan kan skriva tenta, slipper jag då?

Nej, jag är bitter. Men det är mest för att boken jag läser nu är så sjuuuukt tråkig - "det pedagogiska kulturarvet", usch!

No comments: